Csípőfájdalom elleni gyakorlatok otthon

Csípőízület fájdalom torna, 1. Csavard jobbra, csavard balra

csípőízület fájdalom torna

Az ízületi fájdalmak sok esetben megelőzhetőek vagy csökkenthetőek néhány rendszeresen végzett gyakorlat segítségével. De milyen tornagyakorlatok mellett tegyük le a voksunkat? Sokan nem is sejtik, hogy ezek a tünetek gyakran elkerülhetők lettek volna néhány gyors és egyszerű gyakorlat betartásával.

Azonban akkor sem kell kétségbe esnünk, ha már bekövetkezett a probléma, hiszen az izmok erősítésével, működésük helyreállításával sokat javíthatunk a már kialakult problémákon is.

Válasszon csípőfájdalom specialistáink közül!

Cikksorozatunk első blogposztjában a csípőízület kopása esetén jelentkező fájdalom csökkentéséhez adunk tanácsokat. Mitől kopik el a csípőízület?

  • De mi okozhat csípőfájdalmat?
  • Csípőtorna, egyszerű gyakorlatok csípőfájdalom kezelésére. | profitandem.hu
  • Fájdalom a lábak ízületeiben ha az időjárás megváltozik

Ha például a csípőízület fájdalom torna adódóan életmódszerűen sokat ülünk, és emellett még keveset is mozgunk, akkor ennek következtében csípőnk lemerevedhet. Ennek az az oka, hogy izmaink egyoldalú használatával bizonyos izmok meggyengülnek, mások megerősödnek, így a csípő ízületi felszínei helytelen terhelést kapnak, amely kezdetben csak mozgásbeszűküléssel jár, később azonban a helytelen pozíció következtében, ízületi kopáshoz is vezethet.

csípőízület fájdalom torna

Hogyan jelzi a szervezetünk a bajt? Feküdjünk le a padlóra, és húzzuk fel térdünket a mellkasához.

csípőízület fájdalom torna

Ha nem tudjuk felhúzni, esetleg kellemetlen fájdalommal jár vagy a két láb között nagy a különbség, akkor előfordulhat, hogy egy kopásos folyamat ízületi gyulladás a nagy lábujj kezelésénél fázisában van. Természetesen a teszt önmagában nem azt jelenti, hogy kopás van az ízületben, de mindenképp egy olyan jel, amely egy részletes kivizsgálásra ad okot.

csípőízület fájdalom torna

A csípő ízületi kopás típusosan az lágyék hajlatban, comb elülső felébe, farba és akár a térdbe is kisugározhat. Hogyan előzhetjük meg a csípőízületi kopást? Végezzünk lábkörzéseket akár a leghétköznapibb tevékenységek közben is.

Kapaszkodjunk meg valamiben szék támlájában, korlátban, asztal szélébencsípőízület fájdalom torna rá az egyik lábunkra, a másikkal pedig körözzünk tízszer a levegőben elől, oldalt és hátul is.

Álló helyzetben végezhető csípőfájdalom elleni gyakorlatok

Végezzük el tízszer ezt a gyakorlatot. Majd ismételjük meg a másik lábunkkal is. Közben mindvégig ügyeljünk arra, hogy lábunk egyenes maradjon, törzsünk ne forduljon el egyik irányba sem. Próbáljuk meg ezeket naponta kétszer elvégezni.

csípőízület fájdalom torna

Nagyon jó szolgálatot tesz még a csípő rugalmassá tételben a jóga is. Hogyan növelhetjük csípőnk rugalmasságát?

FUNKCIONÁLIS JÓGA ÉS GERINCTORNA GYAKORLATOK VIDEÓN, LÉBÖJTKÚRA, MÉREGTELENÍTÉS

A csípő rugalmasságát úgyis növelhetjük, ha hátunkra fekszünk, behajlítjuk az egyik térdünket és lassan a mellkasunkhoz húzzuk addig a pontig, amíg nem érzünk feszülő érzést a nyakunkban vagy a fenék tájékán.

Tartsuk meg 20 vagy 30 másodpercig ezt a pozíciót, közben lélegezzünk egyenletesen, majd engedjük vissza a térdüket a kiindulási pozícióba.

Ismételjük meg ezt a gyakorlatot a másik térdünkkel is. Ismételjük meg háromszor.